Koskacukor: Barbecue pizzaszószos, teljes kiőrlésű tönköly kifli

2015. július 14., kedd

Barbecue pizzaszószos, teljes kiőrlésű tönköly kifli

Maradt még a múltkor pizzázás után a szószból és gondoltam felhasználom valami máshoz, amiből szuper reggelit készíthetek. Amúgy, ha pizzáról van szó, megfelel nekem egy jó tészta, finom szósszal és valamilyen jóféle sajttal. Régen jól megpakoltam, de ma már egy-két plusz feltétet teszek rá, hiszen így is bőven sok, ráadásul az ízek is jobban átjönnek. Tehát, ha már szeretjük a pizzát, akkor begyúrtam egy hasonló jellegű tésztát, megkentem szósszal, egyik kedvenc sajtomból reszeltem rá bőven, majd megsütöttem reggelire. Magába egy pohár tejjel tökéletes választás!








Barbecue pizzaszószos, teljes kiőrlésű tönköly kifli
Hozzávalók (8 db-hoz):
30 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
10 dkg fehér liszt
1,5 dkg élesztő
2 evőkanál extra szűz olívaolaj
2 kávéskanál só
1 teáskanál oregánó
1 kávéskanál cayenne bors
3 dl langyos víz

Továbbá:
2 evőkanál házi BBQ Pizzaszósz
7 dkg leerdammer sajt
2 evőkanál olvasztott vaj

Elkészítés:
A liszteket mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a fűszereket, a sót, majd keverjük össze. Morzsoljuk bele az élesztőt, tegyük hozzá az olajat és annyi vizet, hogy jó rugalmas tésztát kapjunk. Robot géppel dagasszuk 7-8 percig. Kelesztő tálba téve kb. 1 órát hagyjuk pihenni.
Nyújtsuk ki egészen vékonyra, mint egy pizza tésztát, osszuk 8 egyenlő részre. Kenjük meg pizza szósszal, reszeljünk rá sajtot, majd tekerjük fel egyesével. Amennyiben kisebbeket akarunk, akkor osszuk két részre a tésztát és így nyújtsunk ki két kör alakú tésztát.
Helyezzük sütőpapírral bélelt tepsibe, takarjuk le és kelesszük duplájára.
Kenjük meg olvasztott vajjal, majd toljuk előmelegített 200°C-os sütőbe kb. 25 percre.
Rácsra téve hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...