Koskacukor: Kínai zöldséges marhahús

2015. július 19., vasárnap

Kínai zöldséges marhahús

Elég régóta főzök már magamra, magunkra, de csak az utóbbi 2 évben kezdtem el más konyha iránt érdeklődni. Természetesen mit lát, látott otthon a velem egykorú vagy a nálam idősebbek egy családi ebédnél nagy átlagban... valamilyen rántott hús, tyúkhúsleves, pörkölt vagy valamilyen magyaros, egyszerű ételt. Nincs is ezzel semmi probléma. Anyu főztje a mai napig finomak, ráadásul van olyan, amivel én már nem is próbálkozok, mert ő úgyis finomabbra készíti. Imádom a zöldbablevesét, az ünnepekre készített halászlevét és még tudnám sorolni. A lényeg, hogy eléggé szűk látókört lehet kialakítani, ha nem tekintgetünk másfelé. Ma már, ha elmegyünk vásárolni a polcok tele vannak más konyha ízvilágaival, alapanyagaival és kedvünk szerint válogathatunk. Megkóstolhatunk olyanokat, amiket igazából nem minden nap készítünk vagy csak éttermekben ettünk korábban. Régen nem volt ekkora az igény, és sokkal egyszerűbben éltünk, egyszerűbb ételek fogyasztottunk. Hogy jó volt e ez így, vagy sem szerintem mindenki maga döntse el. Attól függetlenül, hogy ma már számtalan alapanyaggal találkozhatunk azért megnézem mit emelek le a polcról, mert sajnos nagyon sok termékben olyan adalékanyagok vannak amire nincs szükségünk.
Erre most azért tértem ki, mert 2 évvel ezelőtt azt sem tudtam milyen a kínai, az indiai, az ázsiai konyha, viszont mióta megkóstoltam azóta szeretem. Bár ha olyan étterembe mennék, ahol minden megtalálható akkor nem ezek közül választanék. :)
Egy finom kínai zöldséges szaftos marhahusit hoztam ma Nektek, amit jázmin rizzsel tálaltam.







Kínai zöldséges marhahús
Hozzávalók (4 személyre):
60 dkg marhahús
1 evőkanál szezámolaj
4 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál rizsecet
2 kávéskanál só
1 teáskanál szecsuani bors
1 kávéskanál őrölt gyömbér
2 evőkanál barna rizsliszt
2 kápia paprika
1 nagyobb répa
3 szál újhagyma
kb. 3 dl víz
2 evőkanál fehér szezámmag
1 evőkanál fekete szezámmag

Elkészítés:
A hús daraboljuk vékony hosszú csíkokra. Tegyük egy nagy tálba, szórjuk meg rizsliszttel, őrölt gyömbérrel, durvára tört szecsuani borssal és sóval, Jól keverjük össze, majd adjuk hozzá a szójaszóst, a szezámolajat és a rizsecetet. Hevítsük fel a wokot,tegyük bele a húst és pirítsuk fehéredésig. Öntsük fel vízzel és lassú tűzön főzzük kb. 1 óra hosszáig.
A répát, az újhagymával és a paprikával szeljük vékony csíkokra. Miután már majdnem kész a hús, adjuk hozzá a zöldségeket, amennyiben szükséges akkor még vizet és főzzük bele. A végén szórjuk meg fehér és fekete szezámmaggal.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...