Koskacukor: Meggy chutney

2014. augusztus 6., szerda

Meggy chutney

A múltkori szilva chutneynak nagy sikere volt oly annyira, hogy pár üveggel el is tettünk télire. A zöldségesnél hihetetlen módon még mindig van meggy és arra gondoltam, hogy a meggyes változatát sem hagyom ki az idén. Még a barackosra pályázom, de szerintem már csak az őszi jöhet majd szóba, a sárga már leért. Legalábbis amit a legutóbb vettem, hááát eléggé ízetlen volt.




Meggy chutney
Hozzávalók:
70 dkg meggy
2 vöröshagyma
2 ek. cukor
2 ek. balzsamecet
1 kk. fahéj
1 kk. őrölt szegfűszeg
1 kk. őrölt szegfűbors
2 kisebb egész csillagánizs
só, bors

Elkészítés:
A meggyet magozzuk ki, tegyük egy fazékba, majd lassú tűzön a cukor hozzáadásával kezdjük el főzni. A vöröshagymát pucoljuk meg, vágjuk ketté és így szeleteljük vékonyra. Adjuk ezt is a meggyhez, majd a fűszereket és kb. 30-40 perc alatt főzzük sűrűre.
Ízlés szerint mehet több cukor is bele (én savanykásan szeretem), illetve balzsam ecet helyett használhatunk vörösbor ecetet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...