Koskacukor: Áfonyás pite kefirrel és kovásszal

2015. január 23., péntek

Áfonyás pite kefirrel és kovásszal

Először, amikor találkoztam ezzel a recepttel eléggé furcsálltam, hogy pitébe kovászt teszünk. A tészta állagának meg folyósnak kell lennie? Akkor ez most olyan, mint a tejes pite? Végül is igen. Azon a képen annyira nem lehetett látni először, de ahogy jobban megnéztem, bizony csak a széle volt levegős, a közepe fele egyre sűrűbb a tésztája. Miután megsült hagytam kihűlni és szeletelésnél kicsit kétségbe estem. De megkóstoltam, hiszen mégsem vihetem magammal úgy disznóvágásra, hogy ehetetlen. Érdekes a tésztája, annyira nem krémes, mint a tejes pitéé, de nem is tömör. Lehetne picit mondjuk levegősebb, talán akkor nekem még jobban tetszene. Bármilyen gyümölccsel, lekvárral el lehet készíteni, de legközelebb egy picivel kevesebb kefirt teszek bele vagy picivel több lisztet, hogy sűrűbb legyen a tésztája. Akkor tutira nem lesz ennyire tömör, bár azért focacciat sem akarok csinálni, mert az már másik történet. Bár most eszembe jutott egy recept! Na jó, ez maradjon titok ;)
Tehát a holnapi nagy disznóvágásra ezzel az áfonyás pitével indulok el itthonról!









Áfonyás pite kefirrel és kovásszal
Hozzávalók (30 cm átmérőjű piteformához):
150 g aktív kovász
3 tojás
150 g liszt
30 g cukor
3 g só
200 g kefir (szerintem elég a fele)

Ízlés szerint friss áfonya és/vagy áfonyalekvár. (Nálam most vegyesen volt.)
Porcukor vagy fahéjas porcukor
(Szerintem a tésztájába lehetne reszelni egy kevéske citrom héját.)

Elkészítés:
Az aktív kovászt tegyük egy tálba, majd keverjük ki a tojásokkal úgy, hogy egyesével adjuk hozzá. Ezután szitáljuk hozzá a lisztet és keverjük simára. Mehet hozzá a cukor a só és a kefir. Egy folyékony, homogén masszát kell, hogy kapjunk. Pihentessük 20-30 percig szobahőmérsékleten. Ez idő alatt melegítsük elő a sütőt 200°C-ra.
Öntsük a tésztát egy kivajazott 30 cm átmérőjű pite formába, majd csöpögtessünk rá lekvárt és szórjuk meg gyümölccsel. Toljuk a sütőbe kb. 40-45 percre. Akkor jó, ha a teteje már szép aranybarna. Porcukorral meghintve tálaljuk!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...