Koskacukor: Egy éjszakás vajas pogácsa

2015. január 7., szerda

Egy éjszakás vajas pogácsa

Sokszor nincs időnk sütni pogácsát, mert valljuk be a jó pogácsához idő kell. Legalábbis az én kedvencem a hajtogatott, ami olyan szép réteges lesz miután kisül. A tepertős a kedvencem, de most nem ilyet készítettem. Ha egyszerre sokat kell sütni és gyorsan akkor tényleg csak ajánlani tudom. Többször elkészítettem már és komolyan mondom mindig sikerült. Azért függ a sütőtől is, mert jártam már úgy, hogy az istenért sem akart megsülni és bizony a végére kiszáradt. De ez bármelyiknél előfordul. A gázsütő átka. Ez van, ha éppen rossz a gáznak a minősége. A receptet még anyutól kaptam. Amikor kicsi voltam sokszor megsütötte már, főleg olyan alkalmakkor, amikor vendégek jöttek és főzőcskézés előtt kora reggel gyorsan megsütötte.
Nincs más dolgunk, mint előző este begyúrni és betenni a hűtőbe. A legjobb, ha apró szaggatóval szaggatjuk ki, igaz több munka, de így sokkal több lesz belőle.







Egy éjszakás pogácsa
Hozzávalók (2 db gáztepsihez):
75 dkg liszt
25 dkg lágy vaj
4 dl langyos tej
3 dkg élesztő
1 tojás
2 teáskanál só

Tetejére:
1 felvert tojás

Elkészítés:
A langyos tejbe keverjük el az élesztőt. A lisztet szitáljuk át, adjuk hozzá a feldarabolt lágy vajat, a tojást, a sót és az élesztős tejet. Jól gyúrjuk össze, dolgozzuk ki a tésztát, majd lisztezett kelesztő tálba téve, tegyük a hűtőbe egy éjszakára.
Másnap nyújtsuk ki kb. 1,5 cm vastagra, majd kicsi pogácsa szaggatóval szaggassuk ki. Ha szeretnénk, akkor vágjuk be a tészta tetejét sűrűn késsel és ezután készítsünk pogácsákat. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztassuk és pihentessük 20 percig. Kenjük meg mindegyik tetejét felvert tojással.
Előmelegített 200°C-os sütőbe kb. 15 perc süssük aranysárgára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...